MYYNTIEHDOT KULUTTAJA ASIAKKAALLE
Voimassa 1.1.2023 alkaen
TUOTTEET
Tuotteet ovat käytettyjä alkuperäisvaraosia, ellei muuta ole mainittu. Tuotteiden hinnat ovat marginaaliverollisia, eivätkä sisällä vähennyskelpoista arvonlisäveroa, ellei toisin ole mainittu. Tuotteet ovat käytettyjä ja niissä saattaa olla luonnollista kulumista, korjaus tarvetta, pinta- tai piilovikoja, joista myyjä ei vastaa. Tuotteet myydään sellaisena kuin ne on ehdoin. Tuotteisiin on mahdollista tutustua etukäteen.
HINNAT
Tuotteiden hinnat ovat marginaaliverollisia, eivätkä sisällä vähennyskelpoista alv:tä, ellei toisin ole mainittu. Hintoihin lisätään toimitettaessa kulloinkin voimassa olevan hinnaston mukaiset toimituskulut. Voimassa olevat hinnat saatte asiakaspalvelusta P. 050 362 1176. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.
TILAAMINEN
Tilaukset tehdään puhelimitse tai verkkokaupan kautta.
MAKSUTAPA
Toimipisteestä noudettaessa maksutavat : käteinen, korttimaksu. Noudetuilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Toimitettaessa : ennakkolasku/paypal. Toimitettaessa tuotteiden hintoihin lisätään kulloinkin voimassa olevat toimitus- ja muut kulut. Kulloinkin voimassa olevat hinta tiedot on saatavilla asiakaspalvelusta P.050 362 1176 . Pidätämme oikeuden toimituskulujen hinnan muutoksiin.
TOIMITUSTAPA
Tuotteet toimitetaan asiakkaan ilmoittamaan toimitus osoitteeseen kuljetusliikkeen kautta. Tuotteet on mahdollista myös noutaa. Huom ! Ennen varaosan noutoa, sovi nouto ajankohta P. 050 362 11 76 . Noudetuilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta. Ei koske virhe tilannetta. Verkkokaupasta tilatut tuotteet jotka noudetaan myyjän toimipisteestä: asiakas tarkistaa tuotteen noudettaessa ja mikäli tilaus halutaan perua ilmoitetaan siitä noudettaessa. Palautus maksetaan asiakkaalle palautus ehtojen mukaisesti.
TOIMITUSAIKA
Tuotteet toimitetaan, kun myyjä on saanut maksusuorituksen tilatuista tuotteista.Toimitusaika Suomeen on tilauksesta ja toimitus/maksutavasta riippuen 2-7 päivää . Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
PERUUTTAMISOIKEUS
Kuluttajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tekemänsä kauppa 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakkaan on tehtävä peruuttamisilmoitus tämän määräajan puitteissa. Peruuttamisilmoitus tulee tehdä sähköpostitse info@autopistecom.fi tai asiakaspalvuun. Ilmoitamme asiakkaalle viipymättä sähköpostitse tehdyn ilmoituksen saapumisesta, kuitenkin kohtuullisessa ajassa. Kuluttajan tulee palauttaa tuotteet omalla kustannuksellaan. Myyjä ei vastaa tuotteiden palauttamisesta aiheutuvista kustannuksista. Kuluttaja voi palauttaa tuotteet edullisimmalla tavalla tai halutessaan samalla tavalla kuin ne on hänelle toimitettu. Kuluttajan valitessa jälkimmäisen vaihtoehdon, tilaa myyjä tuotteille kuljetuksen, jonka kustannukset vähennetään palautettavasta kauppasummasta. Noudetuilla tuotteilla ei ole vaihto- tai palautusoikeutta.
PALAUTUSEHDOT
Asiakkaan tulee ilmoittaa kaupan peruutuksesta ennen palautuksen tekemistä, peruuttamisilmoituksella tai muulla yksiselitteisellä tavalla. Emme lunasta jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia. Ilmoitusaika on 14 päivää lähetyksen vastaanottamisesta. Asiakkaan on tehtävä palautus 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta. Ostajan on pidettävä tuote muuttumattomana säilyttääkseen peruuttamisoikeutensa. Ostajalle ei palauteta tuotteen lähetys-,toimitus- tai muita kuluja. Mikäli tuote ei ole samassa kunnossa kuin ostohetkellä, vähennetään palautettavasta kauppasummasta tuotteen arvon alenemista vastaava summa. Mikäli tuote on otettu käyttöön, palautusoikeutta ei ole. Palautettavan tuotteen kauppahinta palautetaan kun tuote on palautettu. Kauppahinta palautetaan asiakkaan tilille viivytyksettä ja viimeistään 14 vuorokauden kuluessa. Palauttaessasi toimitetun tilauksen, liitä mukaan nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumerosi rahojen palautusta varten. Palautustiedot voi ilmoittaa myös tekstiviestillä numeroon 050 362 1176 tai sähköpostitse info@autopistecom.fi .
PALAUTUSPAIKKA
Asiakas voi palauttaa tuotteen myyjän ilmoittamaan Postin pakettipalveluun, noutopisteeseen tai myyjän tilaaman kuljetuksen kautta. Mikäli tuotteet eivät luonteensa vuoksi ole palautettavissa Postin kautta, saatte tietoa palauttamiskustannusten määrästä asiakaspalvelustamme.
NOUTAMATTOMAT LÄHETYKSET
Mikäli asiakas jättää tavaran noutamatta, kyseessä ei ole lain tarkoittama peruutustilanne. Perimme niistä toimituksista, joita ei ole vastaanotettu noutopaikasta, maksun, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen aiheuttamia kustannuksia.
VIRHE TUOTTEESSA
Asiakkaan tulee tarkistaa tuote ja sen kunto, ilman aiheetonta viivästystä siitä, kun tuote on luovutettu asiakkaalle. Mikäli tuotteessa on virhe, on ostajan ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen.
VIRHEVASTUU
Myyjä vastaa virheestä mikäli tuotteessa on Kuluttajansuojalain 5 luvun 14 §:n säännöksen mukainen virhe. Tuotteessa on virhe , jos :
tavara ei vastaa tietoja, jotka myyjä on antanut sen ominaisuuksista tai käytöstä ennen kaupantekoa ja tiedot ovat aikuttaneet kauppaan.
myyjä on ennen kaupantekoa laiminlyönyt velvollisuutensa antaa ostajalle tiedon tavaran ominaisuuksia tai käyttöä koskevasta olennaisesta seikasta, josta hänen täytyy olettaa tienneen ja josta ostaja perustellusti saattoi olettaa saavansa tiedon. Tämä pätee silloin, kun tiedonannon laiminlyönti on vaikuttanut kauppaan.
tavara on huonommassa kunnossa kuin ostajan oli perusteltua edellyttää tavaran hinta ja muut olosuhteet huomioon ottaen.
REKLAMAATIO
Mikäli tuotteessa on virhe, on ostajan ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun hän havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se. Virheilmoitus voidaan kuitenkin aina tehdä kahden kuukauden kuluessa siitä, kun ostaja tosiasiallisesti havaitsi virheen.
ONGELMATILANTEET
Mikäli tuote on kadonnut tai se ei vastaa tilaustasi, tulee siitä ilmoittaa viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut kuljetuksessa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio kuljetuksesta vastaavalle taholle.
RIITOJEN RATKAISU
Kuluttajalla on mahdollisuus saattaa riita Kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.